Saturday, February 28, 2009

demam.. rumah dan barang..

Lamanya dah aku xupdate blog... kerja di sekolah dan kerja di rumah yg x abis2 membuatkan aku xcukup masa nak menulis apa2 walaupun dalam kepala ada byk cerita yg ingin dikongsi..

Aku demam... musim mungkin.. maklumla musim hujan.. bermula dengan sakit tekak.. at first aku ingatkan mesti sebab debu yg byk kat umah ( umah aku buat renovate- pasang tile di dua2 bilik di atas n toilet bawah ).. pastu ilang sakit tekak terus selsema n demam... n batuk... sampai sekarang xbaik2.. mc 2 hari dah aku.. xpela, xlama lg baikla ni kot.. senang je nak baik ni bawak je aku berjalan hilangla demam.. hehehe..

ooh lupa nak cerita.. ha'ah umah aku renovate.. bukanla tambah apa2 pun.. cuma pasang tile kat bilik n toilet... lantai lama kat bilik tu dah teruk.. parquer ( eh, betul ke eja? ) dah tercabut2.. maklumla dah lama.. + aritu tangki bocor dah macam swimming pool dah dalam bilik tu.. abisla kembang n rosak lantai.. so dah sampai masala nak kena tukar ni... bilik air tu pulak lama dah.. tiling asal aku tukar dgn tile baru.. toilet cangkung tukar dgn toilet duduk n ubah susunan dalam toilet.. okla.. bila dah siap aku puas hati dgn kerja kontraktor tu.. tp habis berdebu satu umah sebab dia ada hacking simen.. ish, mmg susahla buat renovation time dah pindah.. satu umah nak kena cuci.. semua perabot nak kena bersihkan.. seminggu aku n zam tido umah kak ipah ( my sis in law ) nasibla umah dia dekat.. tu pun sbbkan traffic jammed lmbt juga aku sampai skola 2-3 hari tu.. hehee sori bos!

hmm... bila mengemas ternyata memangla byk barang2 kat rumah aku.. terutama sekali baju.. nak buat camner.. baju aku yg form 5 punya baju pun aku muat lg so semua elok je tersimpan... tp disebabkan ruang yg terhad n memang ada antara baju tu dah out of date.. n jarang aku pakai.. maka aku kumpulkan gak baju2 yg aku xmo.. adala 5 beg besar baju aku, 2 baju besar baju zam.. bagi kat anak2 yatim... alhamdulillah, dapatla gak buat amal x... selain baju.. carpet2 juga aku bg pd org indonesia yg buat umah aku tu.. 2 tea set, 1 set glass, 1 set punch bowl.. hmm.. tu semua benda yg aku simpan je xpakai2 sbb dah ada.. bg je la.. lg apa ya yg aku bg.. haa.. ada anak dara skola aku min nama dia.. dia suka masak.. so aku bg dia periuk nasi, toaster n lesung batu.. lesung tu besar sangat.. hadiah kawin tu.. shah yg bg.. (sorila ye syah.. lesung tu xpadan dgn aniela.. nak angkat pun anie xkuat.. apapun terima kasih)min suka.. dia kata boleh buat somtam.. mudah2an.. adala somtam tu sampai kat umah aku ni nnt.. hehehe ni ada byk lg pasu2 bunga yg nak diagih2kan.. sape2 yg terbaca blog ni n rasa berkenan nak pasu.. contact2la aku ya.. hehehe

hmm.. apa lagi nak citer ya... macam lapar lak.. so aku stop dulu.. isi perut jap.. yup its nearly 130am.. but dah lapar, mkn je la... ;-)

2 comments:

azeanmark said...

aku ko ndak bg ka??

Cikgu Mama said...

ish.. kalau ada di sini aku bagi ja apa kau mau ni.. hehehe